Kaisu Koivisto
weblog

 
 
to mainpage

Uutta / News 2019-2020
Afrikanda - havaintoja koneista ja laiteista / - On Machines and Devices. Turun taidehalli, Turku, Finland 2019
Location/Dislocation. Between remembering and forgetting. Art Station Dubulti, Jūrmala, Latvia 2019
Topophilia. Yukon Arts Centre Art Gallery, Whitehorse, Canada 2019
Capriccio. Gallen-Kallela Museo, Espoo, Finland 2018
Nuuk, Greenland, 2018
Maisema riisinjyvässä / Landscape on a Rice Grain 2018
Der lieben Mutter [volkskunst] Axel Obiger, Berlin
Viterbo - Miltä keskiaika näyttää nyt?
Porvoo Triennial, Porvoo
A Clear Day. Nääs slott, Lerum, Sweden
Hiilisatu / Coal Fairy Tale. Galleria Orton, Helsinki 2017
Teoksia myytävänä / Works available
Ultramarin. Bortom Havet / Beyond the Sea. Gocart Gallery, Visby, Sweden.
Jossain muualla / Elsewhere. Kirja / book
Jossain muualla / Elsewhere. Galleria AMA, Helsinki 2015
Piirrän kartat uudelleen / Drawing Maps Anew. 2015
Think : North
The End of The End
Northern Soul: Landscapes of Longing
Liquid Spaces. Linnagalerii, Pärnu, Estonia 2015
Environmental Art in Fall, Söndre land, Norway, 2014
Kesä / Summer 2014
Maiseman kaipuu / Longing for a Landscape. Galleria Harmaja, Oulu; P-galleria, Pori
Techno Nature. Schuebbe Projects, Düsseldorf 2013
The Arctic Circle 2013
Intersezioni / Intersections. Claudia Peill and Kaisu Koivisto. Rome, 2013
Kesä / Summer 2013
Äänekäs hiljaisuus / Loud Silence. Vaasa 2013
Äänekäs hiljaisuus / Loud Silence. Turku, 2012
Perfect Circle. 2-channel video installation, 2011
Rakennettu, unohdettu / Built, abandoned
Urban and Forest 2011-12
Kesä / Summer 2011
Tasavallan presidentin kutsunäyttely Kultarannassa 14.6.–28.8.2011 / The President of Finland’s Invitational Exhibition at Kultaranta
Toisessa valossa / In a Different Light. Forum Box, Helsinki 2011
Hurmiollisessa tilassa, tanssiteos / In an Enchanted State
Bambiesque - Monsters and Cuties
Jalostettu laji / Cultivated Species. Tampere 2010
Index 2010
Mansikkapaikka / Strawberry Patch, Turku 2010
Richtung Norden. MAERZ, Linz
Changelings, 2009-2012
mURBAN. Artborg, Sipoo 2009
Turku Biennial 2009
Vaihdokkaita. Galleria Harmaja, Oulu 2009
Galleria Sculptor, Helsinki 2009
Työhuoneella / At the studio 2009
Observatorio / Observatory
Vaihdokkaat 2007 - 2009
Sisäkuvia / Interiors, 2007
Pintapyydyksiä / Surface Traps. Galleria Heino, Helsinki 2006
Mid-Career Retrospective, New York City, 2004
New Yorkin lehmät: lajin palauttaminen / Cows in NYC: Reintroducing the Species, 2000
Rakenteita / Structures
Tilateoksia / Installations
Piirtämisestä / On Drawings
Links
Arkisto 1 / Archive 1 2006 - 2009
Arkisto 2 / Archive 2, 1993-99
Arkisto 3 / Archive 3, 2000-05
kk-market

 
Mid-Career Retrospective, New York City, 2004

Taiteen tekemisestä ja esittämisestä, taideteosten säilyttämisestä, tuhoamisesta ja kierrättämisestä.
----
About making and exhibiting art; storage and disposal of art work and about recycling materials and work
----

Nelikymppinen taiteilija järjestää retrospektiivisen näyttelyn. New York on siihen sopiva paikka, joten syksyllä 2004 pakkasin laukkuuni vuosien mittaan kertyneet sadat valokuvat teoksistani ja suuntasin kohti New Yorkia, määränpäänä Triangle Artists Workshop. www.triangleworkshop.org/workshop_2004.php
-----

An artist in her forties wants a mid-career retrospective show. Why not in New York? As I participated in the Triangle Artists Workshop, organized by the Triangle Arts Association in NYC, I made collages of hundreds of documentation photographs of my works, accumulated over a period of over ten years.

Kiinnitin valokuvakollaasini erityyppisiin paikkoihin osaksi suurkaupungin kuvatulvaa. Paikanvalinnan määräävä kriteeri oli se, pystyikö siihen kiinnittämään kosteassa syyssäässä nitojalla tai teipillä.
-----

I put the collages in various places in NYC – both in the suburbs, in Manhattan, in the hot real estate districts in Brooklyn.

Interventiolla on ajallinen aspektinsa. Ensinnäkin, valokuvat näyttivät teosteni skaalan yli kymmenen vuoden ajalta. ”Vanhat” teokseni ovat minulle menneisyyttä, mutta ne kutoutuvat silti osaksi kuvallista sanastoani, kollaasien muodossa konkreettisestikin.
-----

An intervention has its temporal qualities. My “old” works are history to me, though, in a way they still are a part of my visual vocabulary.

Projektin lähtökohtana oli myös taideteosten varastoiminen – tuttu ongelma useimmille taiteilijoille. Teoksia kertyy varastoon, jos sellaoínen ylipäänsä on. Mitä tehdä vanhoille teoksille, jotka ovat kiertäneen omasta mielestä riittävästi? Roskiin? Kierrättää eli laittaa palasiksi ja käyttää materiaaliksi uusiin teoksiin? Lahjoitukseksi?
-----

An aspect of this project is connected to a relevant question for most artists: whether to save old works or not. Installations, sculpture, or just about any kind of art works are, all in all, objects which are difficult to handle, store and transport. Should one just dump them? Recycle them as material for new works? Donate them?

-----

connections

-----

-----

Mixed media: drawings, photos and photocopies

-----

-----

-----

 
  YLLÄPITO © Karotti Oy .:. 2006